Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

26 Oktober 2015 | Australië, Brisbane

allo lieve vrienden, familie, kennissen en andere geïnteresseerden!

Na de Withsundays een nachtbus genomen richting Agnes Water. Behoorlijk brak kwam ik daar ’s ochtends aan maar het hostel was voorbereid op… ze hadden keurig een bed klaar staan waar ik even kon slapen voordat de receptie open ging. Het hostel was ook erg sfeervol. In Agnes Water lekker op het strand gelegen en wat gewandeld. Op de tweede dag een tour gemaakt op een schakel motor, wat ik echt super cool vond! De wind door je haren voelen, de snelheid van het asfalt onder je en de kangoeroe’s die vanuit de berm wegsprongen; wat een fantastische ervaring!

Na twee dagen Agnes Water door naar Hervey Bay. Daar moest ik een paar dagen wachten voordat ik naar Fraser Island kon. Helaas was er minder in het dorpje te doen dan verwacht. Veel gewandeld; naar een pier van 800 m lang, de botanische tuinen gezien en nog meer van de omgeving verkend. Bijzonder vond ik toch wel de kolonie vleerhonden die in de bomen hingen. Wat een ontzettende stank en kabaal maakten ongeveer 800 vleerhonden samen! Tegen de schemering waren er ook veel vogels actief; het geluid van het verkeer viel in het niet bij al die kwetterende beestjes!
In Hervey Bay een tour gedaan om bultrugwalvissen te spotten. We zaten op een ontzettend fijne boot; weinig mensen, genoeg eten en behoorlijke luxe! Eenmaal op zee kwamen we al snel 5 walvissen tegen; twee moeder met kalf en een mannetje. De kalfjes waren aan het spelen in het water; springen, met de vinnen en staart op het water slaan en op de rug zwemmen. De walvissen kwamen ontzettend dichtbij waardoor we goed konden zien hoe groot ze daadwerkelijk waren. Dit was echt een topdag!

Op 17 oktober begon de toer naar Fraser Island. Met de 4w drive op de veerpond die ons naar het eiland bracht. Zelf mocht ik als eerst op het mulle zand door het regenwoud rijden. Op het begin best spannend maar al snel begon ik er steeds meer lol in te krijgen en ging het rijden gemakkelijker dan verwacht! Op de eerste dag naar Lake Birrabeen en Lake Wabby geweest. Lake Wabby was overduidelijk de mooiste van de twee. Na en lange en intensieve wandeling door het regenwoud en de zandduinen kwamen we uit bij een prachtig zoetwatermeer waar we heerlijk hebben gezwommen. Als we lang stil zaten kwamen de visjes de onzuiverheden van de huid eten wat een raar gevoel was. ’s Avonds kampeerden we aan het strand met de gezelligheid van gitaarmuziek en de sterrenhemel maakte het plaatje helemaal compleet.
Na een mooie zonsopgang en een confrontatie met een dingo kon de tweede dag beginnen. Op deze dag reden we voornamelijk over het strand; toch wel bijzonder om met een auto over het strand te crossen! Eli Creek was een bijzonder mooie maar koude kreek. Onderweg genoten van de mooie roodachtige rotsen (The Pinnacles) en het uitzicht op Indian Head. Het meest bijzondere vond ik toch wel het Maheno Shipwreck die inmiddels 10 m in het zand gezonken is. Nog even ontspannen bij de enige zoutwaterplek waar we het water in mochten; de Champagne Pool. In de zee mochten we namelijk niet zwemmen door haai gevaar!
Ook op de derde dag zongen we in de jeep de longen uit ons lijf! Ik had een gezellige groep mensen in de auto die net zo vals konden zingen als ik! Gestopt bij McKenzies Jetty en Lake McKenzie; twee prachtige zoetwatermeren. Daar huid en haar gereinigd met het fijne zand; na drie dagen niet douchen werd mijn haar duidelijk zachter door het zand!

Na drie fantastische dagen Fraser Island was het weer tijd om door te reizen naar Noosa. Een gezellig en sfeervol badplaatsje. Daar een wandeling gemaakt in Noosa National Park; waar je veel kans hebt om slangen, koala’s en walvissen te zien. Helaas waren ze allemaal op vakantie want ik heb alleen kunnen genieten van de prachtige vegetatie! Ook nog een bezoekje per kano gebracht aan de Everglades; een prachtig stukje natuur!
De laatste avond in Noosa was er flinke regen en onweer losgebroken, mooie bliksemflitsen die meteen werden gevolgd door een onweersknal. In het hostel zaten we wat hoger waardoor we een prachtig uitzicht hadden maar waardoor ik ook een aantal keer flink geschrokken ben van al dat natuurgeweld!

Een bezoekje aan de Australian Zoo was zeker de moeite waard; ook al ben ik niet zo’n fan van dierentuinen! Dit park was ruim en mooi opgezet met veel bomen, planten en parkjes. De krokodillenshow was erg gaaf om te zien. Veel dieren bewonderd; vooral de slangen, koala’s met jongen, grote schildpadden en slangen waren indrukwekkend! Wat vreemd waren de zebra’s, neushoorns en giraffen; die horen naar mijn idee helemaal niet thuis in een Australische dierentuin!

Op dit moment zit ik in Brisbane in een ontzettend fijn en klein hostel. Ben inmiddels op zoek naar een baantje en ondertussen een beetje de stad aan het verkennen. Gister naar een festival in de stad geweest; veel muziek en vooral vreemd uitziende mensen waardoor ik mijn ogen uit keek! Vandaag het zwembad ingedoken om baantjes te trekken, zeker voor herhaling vatbaar!
Er valt hier nog veel meer te beleven in het prachtige Australië, voorlopig blijf ik hier dan ook nog wel even genieten en hou jullie op de hoogte!

liefs Susanne

  • 26 Oktober 2015 - 05:09

    Manon:

    Hahaha "helaas waren ze allemaal op vakantie"! Ik hoor het je zeggen. Wat klinkt het allemaal gaaf! Ben zo blij dat je geniet en dat ik nog geen spoortje heimwee vind in je verhalen. Maar nu weer terug naar het echte leven, een baantje, kon je in die dierentuin geen hokken uitmesten ofzo? Succes met zoeken naar baantjes en baantjes trekken in het zwembad en blijf vooral genieten. Dikke kus van de nachtzuster.

  • 26 Oktober 2015 - 06:16

    Lisette:

    jeetje Suus wat een leuk verhaal weer. Natuurlijk hou je ons op de hoogte maar als je zo alles achter elkaar leest maak je echt zoveel mee! Wat een ervaringen rijker!! Geniet er nog lekker van. Hier is de herfst begonnen dus blijf daar maar lekker van het zonnetje genieten! We face timen snel xxx

  • 26 Oktober 2015 - 06:17

    Christien :

    Leuk om te lezen, Susanne. Het klinkt fantastisch allemaal!
    Ik ben nieuwsgierig naar je volgende post.

  • 26 Oktober 2015 - 06:56

    Jo:

    Top verhaal, Suus!

  • 26 Oktober 2015 - 07:20

    Petra Vreeswijk :

    Wat n avontuur én wat leuk om al je belevenissen te lezen. Super! !

  • 26 Oktober 2015 - 07:31

    Joyce, De Buuf:

    echt weer een super leuk reisverslag waar we weer even van mee konden genieten.
    nog veel.plezier suus en succes met t vinden v n baantje....gaat je lukken hihi

  • 26 Oktober 2015 - 07:34

    Joyce:

    Jeetje Suus wat een belevenis, wat gaaf om daar te zijn en Australië te ontdekken.
    Geniet van al het moois wat je nog tegenkomt, ik lees met je mee.
    Groeten Joyce

  • 26 Oktober 2015 - 10:45

    Judith Post:

    Suus, wat een verhalen en wat een belevenis. Je hebt in de korte tijd al onwijs veel ervaringen opgedaan en meegemaakt. Geniet er lekker van!
    Groetjes
    Judith

  • 26 Oktober 2015 - 13:55

    Els :

    Super leuk verslag Suus, je lijkt me voorlopig nog niet uitgekeken. Veel succes met een baantje zoeken. Kus mam

  • 26 Oktober 2015 - 16:18

    Joyce (D):

    Wat leuk om dit lezen! Ik kan me voorstellen dat je voorlopig nog niet weg wilt daar. Geniet er van!

  • 26 Oktober 2015 - 21:14

    Ome Ton. Tante Tiny En Jan:

    Suus, wat maak jij een hoop mee. Het is een genot om te lezen. Super leuk dat je ons zo op de hoogte houdt.
    Blijf lekker genieten!!

  • 28 Oktober 2015 - 20:55

    Milou:

    T klinkt echt als een enorm avontuur suus!! Wat een mooie ervaringen.. Geniet meis!! X

  • 29 Oktober 2015 - 17:01

    OA En TT:

    Suus, je bent nog geen 3 maanden weg en al zoveel gezien en beleefd. Geweldig. Als je al de reacties leest denk ik dat we allemaal wel een beetje jaloers op je zijn. Jij doet het toch maar.
    We gaan het beleven zijn we net aan skypen gewend gaan we met Lies een keer face timen.
    Reuze benieuwd.
    Ga zo door met schrijven, vakantie vieren en genieten.
    Groeten OA en TT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 10331

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 18 Augustus 2016

Australie

Landen bezocht: