Oostkust - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu Oostkust - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu

Oostkust

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

07 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

Het reizen heeft ook zijn minder leuke kanten, de rit vanuit Alice Springs naar Cairns was verschrikkelijk! Vanuit Alice Springs kon ik met drie Fransen meerijden richting Cairns. De auto zat zo ontzettend volgeladen dat ik amper kon zitten. Daarbij vonden de Fransen het 'gemakkelijker' om de hele tijd Frans te praten, wat ik zeer irritant vond! 's Avonds kampeerden we op hele afgelegen camping plekken waar het ontzettend smerig was en ik op de grond in een tentje moest liggen zonder matras. Tot overmaat van ramp was mijn backpack van het dak af gevallen en waren we die kwijt. Gelukkig hebben we die nog kunnen vinden in het dichtstbijzijnde dorpje. Maar uiteindelijk heelhuids in Cairns aangekomen waar ik blij was dat ik ALLES kon wassen en ik concludeerde dat ik veel geleerd had van deze ervaring!

In Cairns aangekomen even bijgekomen bij de lagoon want dat had ik hard nodig! Al snel besloten om naar Port Douglas te gaan; wat een super sfeervol en gezellig plaatsje was! Daar gedoken op het Great Barrier Reef, prachtig! Naar Daintree National Park en Cape Tribulatiën. Daintree viel me tegen omdat het ontzettend toeristisch was waardoor ik minder kon genieten van de mooie natuur. Op Cape Tribulatiën bleef ik een nachtje slapen en dat was super mooi. Het regenwoud wat uitkomt op het strand en de prachtig blauwe zee waren sprookjesachtig. Veel gewandeld en me verwonderd over de bomen die gewoon in de zee staan! Op de terugweg flinke krokodillen gezien, wat een prachtige beesten!

Nog even in Cairns voordat ik verder ging naar Mission Beach. Daar gaan wildwater raften; wat was dat super gaaf! Springen van rotsblokken, zwemmen in wilde stroomversnellingen en met de boot verschillende wilde wateren gezien. Daarbij was de natuur ook prachtig mooi, echt een toffe dag!
In het hostel twee gezellige meiden leren kennen waar ik nu een tijdje mee op trek.

Verder naar beneden gereden naar Townsville waar ik de ferry heb genomen naar Magnetic Island. Het zonnetje scheen heerlijk maar de wind was behoorlijk sterk waardoor ik blij was dat de ferry rit erop zat! Op het eiland zat ik in een sfeervol hostel waar ook gezellig werd gefeest 's avonds.
Een auto gehuurd om het eiland te verkennen; een roze barbie auto met open dak! Wilde koala's en rotskangoeroe's gezien. Verder gewoon rondgereden naar de verschillende baaien. 's Avonds barbecuen op het strand bij zonsondergang is zeker geen straf! Verder daar heerlijk op het strand gezeten, in de hangmat gelegen en wat rondgewandeld.

Drie dagen geleden aangekomen in Airlie Beach, een sfeervol kustplaatsje. Daar met een catamaran de Withsundays bekeken. Erg jammer was dat de catamaran zijn zeil niet uit had en alles op de motor deed, daarnaast hadden we ook niet alles van de Withsundays gezien wat ik verwacht had en hadden we regelmatig regen en veel wind. Gelukkig wel een aantal hagelwitte stranden en schildpadden in de mooie blauwe zee gezien. Het zand op de Withsundays is zo ontzettend fijn dat het net poedersuiker is, erg bijzonder. De groep was gezellig en net op het juiste moment brak de zon door!
Nu zit ik in een hostel; net geslapen in mijn gekregen pyjama en kussensloop, gebruik ze vaak hoor! Vanavond vertrekt de bus richting Agnes Water. Kijken of ik daar wat kan wassen, mijn tas kan laten maken en misschien even op zoek naar werk!

Oei, dit is wel een lang verhaal geworden! De volgende keer zal ik wat sneller schrijven! Tot dan,

liefs Susan

  • 09 Oktober 2015 - 23:46

    Els Oostdam:

    Leuk verslag Suus, tegenslagen horen erbij. Maar wel blijven genieten. Op naar Brisbane.

  • 10 Oktober 2015 - 10:49

    Lisette:

    Zusje!! Wat een avonturen weer. Je beleeft in ieder geval meer avonturen dan hier! En straks heel veel ervaringen rijker. Hoop dat je de natuur in Nederland ook nog kan waarderen na al die prachtige plaatjes :-). Ik snap dat zoveel mensen daar gaan backpacken, het ziet er echt super uit! Hier alles goed. Kris al bijna jarig en is een heerlijk vrolijk meisje. Vanochtend in een onbewaakt ogenblik van het bed gevallen maar zelfs dat was geen groot drama. Nou we appen weer xxxx

  • 10 Oktober 2015 - 15:35

    Ton. Tiny En Jan:

    Jeetje Suus, wat een verhaal!! Leek me inderdaad niet echt prettig met die fransen maar ja, je moet alles een keer meegemaakt hebben.....Zo te horen geniet je echt van al het mooie daar en blijf dit doen!
    groetjes uit Voorhout

  • 10 Oktober 2015 - 21:10

    Joyce:

    Suusje suusje suusje, wat een belevenissen weer zeg. Echt zo gaaf om te lezen. Je bent nog een beetje bezig met hetzelfde stuk wat ik ook gezien heb ik australie...5 jaar geleden. Alleen hadden wij toen wel zon op white sunday island, maar geen schildpadden toen gezien.
    Gelukkig dat je je tas weer hebt gevonden....je zou toch n nieuwe garderobe moeten kopen...haha.
    Nog veel plezier daar Suus. MIjn reis eindigde toen in cairn jij gaat nog wel even verder. Geniet ervan meis.

  • 11 Oktober 2015 - 06:44

    Manon:

    Neee! Ik ben dol op lange verhalen, zeker over vieze Fransen. Knoflooklucht in de auto ook zeker? Kan de roze Barbie-auto deze kant op komen? Vind ik wel wat voor ons, kunnen we cruisen volgend jaar! Ik schrijf me dan ook in voor de beach barbecue! :P

    Keep enjoying your trip mate! Kussie!

  • 12 Oktober 2015 - 19:29

    Milou:

    Suus wat een avonturen!! Klinkt allemaal zo bijzonder, de mooie en mindere momenten. Lijkt me ff knap stress als je je backpack kwijtraakt, gelukkig weer terecht!! Hier ook alles ok, Evi wordt steeds wijzer en vooral bijdehanter. Vanmiddag maande ze dr neef zelfs om naar oma te luisteren haha, wijsneus!
    Veel liefs!

  • 14 Oktober 2015 - 11:58

    Jos:

    Susanne, wat lees ik nou? is jouw Frans niet goed? Hoe kan dat nu als onderwijzeres? Het is inderdaad wel balen als je opgepropt zit, je geen woord verstaat en dan ook nog je spullen onderweg verliest. Jouw medereizigers waren niet bepaald een 'gentleman' of wat je daaronder verstaat en ook niet handig in het binden van spullen. Weer een ervaring rijker al is het in dit geval een negatieve. Kan me voorstellen dat je dan dubbel geniet als je mensen ontmoet die wel on der categorie 'vriendelijk, handig en sociaal' vallen. Hou je haaks, geniet van de mooie dingen en sla de minder prettige ervaringen op in het vakje 'dat hebben we dan ook weer gehad, volgende keer beter'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10297

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 18 Augustus 2016

Australie

Landen bezocht: