Werken in Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu Werken in Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu

Werken in Katoomba

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

12 April 2016 | Australië, Katoomba

Hello all,

Door de vele vragen of ik mijn blog weer bij wilde werken ben ik maar achter mijn computer gedoken! Veel leesplezier!

Na de reis met mijn vader ben ik naar Katoomba (in de Blue Mountains, 2 uur vanaf Sydney) afgereisd om te gaan werken. Eerst in een hostel verbleven maar omdat ik daar niet kon werken voor accommodatie na 10 dagen vertrokken naar Katoomba Mountain Lodge. Een fijne plek om te zijn; aardige mensen en het is heerlijk om ’s avonds lekker bij de open haard een filmpje te kijken of spelletjes te doen. Ik trek veel op met Daisy; een Duits meisje die ook in het hotel als kamermeisje werkt. We hebben het gezellig samen en met de andere mensen in de Lodge.
Inmiddels heb ik een kamer voor mezelf en dat wordt zeer gewaardeerd na 7 maanden een kamer gedeeld te hebben. Elke avond en ochtend 30 minuten schoonmaken en ik mag gratis verblijven in de lodge, top!

Op 25 februari ben ik begonnen in een super chique en traditioneel hotel als kamermeisje. Het inwerken was gezellig en natuurlijk erg leerzaam! Na 3 dagen mocht ik alleen aan de slag, iets wat ik toch behoorlijk griezelig vond! Alles moest namelijk zo precies en keurig; als er al een klein vlekje te zien is op de kraan moet de hele badkamer opnieuw! Maar ik blijk een natuurtalent te zijn!
Het werken is lichamelijk zwaarder dan ik had verwacht. Dit doe ik ook wel een beetje zelf; anderen lopen namelijk 4x naar de trolley om spullen te pakken maar ik moet dit natuurlijk weer in 1x doen! Aan de andere kant is dat meteen een goede braintraining want alle spullen die ik nodig heb moet ik in 1x onthouden!

Een dag in de housekeeping verloopt als volgt; om half 10 ben ik aanwezig. Dan krijg ik een lijst met kamers die ik moet doen. Er zijn verschillende soorten kamers; traditionele kamers (kamer met gedeelte badkamer), corridors (kamer met simpele badkamer), spa’s (kamer met bubbelbad in de badkamer) en suites. Elke kamer kan een singel bed, queen size bed, een king size bed of een combinatie hiervan hebben. Van de king bed kan je ook weer 2 singel beds maken. Voor elk soort kamer heb je een andere tijdsplanning en indeling. Dan zijn er kamers waarbij mensen vertrekken en er weer nieuwe mensen in komen, die moeten als eerst gebeuren. De kamers waarbij de mensen nog een nacht langer verblijven komen daarna en als laatste de kamers waarbij mensen vertrekken en die leeg zijn voor die nacht. Ja… het leven als kamermeisje is zo simpel nog niet!

Ik maak de meest bizarre situaties mee tijdens het werken. Op een dag moest ik verschillende spa’s schoonmaken. Aangekomen in kamer 46 moest ik de eerste 2 minuten verwerken wat ik zag; wat een rommel! Rode wijn op het witte bed, overal peuken, bierflesjes, eten en nog meer rommel. Ook was de geur niet te harden. De kamer schoonmaken duurde dan ook 20 minuten langer dan gepland en mijn supervisor kwam al kijken wat er allemaal gaande was. Nadat ik eindelijk klaar was had ik nog 1 kamer te doen; kamer 45. Ik had gehoopt de dag af te sluiten met een relaxte kamer maar niets bleek minder waar. Ik denk dat de mensen die eerst kamer 46 overhoop hebben gehaald vervolgens naar kamer 45 zijn gegaan want ook hier was de rommel en stank duidelijk aanwezig. Ik begon met volle tegenzin aan de badkamer want daar lag ontzettend veel rommel op de grond. Vuilniszak erbij, door de hurken en ik pakte de spijkerbroek die op de grond lag om weg te gooien. Toen voelde ik iets slijmerig en glibberigs in mijn hand.. AAAH! Het bleek niet de spijkerbroek te zijn, maar een dode inktvis! Vandaar de stank! Een aantal collega’s kwamen al op mijn gegil af en enkele liepen al kokhalzend door de stank weg voordat ze überhaupt wisten dat er een inktvis in de badkamer lag. Anderen waren vol ongeloof maar mijn supervisor reageerde heel relaxed. Het was net of hij het de gewoonste zaak vond dat er een dode inktvis op de badkamervloer lag! Gelukkig was Daisy bereid om me verder te helpen met de kamer. Ik vond overal inktvis slijm en bloed; in de badkamer, in de koelkast, op het dressoir. De hele dag was ik misselijk en heb ik niets gegeten; zelfs na een lange en hete douche rook ik de geur nog!

Inmiddels heb ik me ‘opgewerkt’ en mag ik zelf nieuwe rekruten begeleiden! Dat gaat bij de één beter dan bij de ander en dat brengt soms bijzondere situaties met zich mee. Er was een Duitse jongen die ik moest begeleiden en die wilde alles net even anders doen dan ik vertelde. Nou dat was natuurlijk geen goede combinatie! Dus toen ik 4 keer vriendelijk aangegeven had dat hij uit het bad moest stappen omdat het bad gespoeld moest worden heb ik maar de kraan aangezet. Toen was hij in eens heel snel het bad uit! Dit ging zo de gehele dag door en jullie begrijpen; ik bleef heel vriendelijk maar na 2 dagen was mijn geduld op! Ook de persoon die mij begeleid had, had het na 1 dag met hem gehad!
Op dit moment begeleid ik een andere jongen; een echte ozzie! Hij pikt het snel op en heeft zoveel energie dat ik hem af moest remmen! Hij is er nog niet helemaal klaar voor om alleen te werken maar het gaat de goede kant op! Het is leuk om te zien hoeveel jongens er in de housekeeping werken; dat had ik van tevoren niet verwacht!

Naast het werken in de lodge voor accommodatie en in het hotel als housekeeping ben ik ook gestart in het restaurant van het hotel. Dit bleek nog best lastig te zijn! Noteren wat mensen willen eten, alles volgens de chique regeltjes uitvoeren, uitleggen wat voor soorten wijnen er zijn etc. Maar het werken in het restaurant vind ik erg leuk en variërend. De ene keer ben ik aan het serveren bij het diner, de ander keer sta ik bij het ontbijt, dan help ik weer bij een bruiloft of sta achter de bar glazen te poetsen.
Tussen het werken door ben ik vaak bezig met het repareren van mijn spullen; alles gaat nu een beetje kapot! Soms maak ik wandeling door de prachtige Blue Mountains, zit ik bij de Three Sisters mensen te kijken of om lekker te lezen.
Bedankt nog voor het pakket dat ik van thuis heb ontvangen. De tijdschriften waren na 2 dagen al helemaal verslonden maar ik laat ze in de lodge achter voor andere Nederlanders die ze willen lezen! Ook met de kleding, Paashaas oren, spelletjes, brieven, kaarten en een mooie tekening van Kris was ik erg blij! Hierdoor besef ik des te meer wat een lieve familie en vrienden ik heb!

Al deze baantjes en bezigheden bij elkaar zorgen er wel voor dat ik het behoorlijk druk heb! De laatste paar weken weer ik rond de 55 uur per week en dat houdt me lekker bezig! Maar het geld kan ik goed gebruiken want mijn vervolg reis staat alweer voor de deur! Nog 1 week werken en dan vertrekt het vliegtuig eerst naar Tasmanie waar ik 8 dagen zal verblijven om vervolgens naar Nieuw Zeeland te gaan voor 6 weken. Daarna is de planning om weer terug te gaan naar Katoomba om nog even te gaan werken, maar tegen die tijd zal ik vast wel weer een nieuwe blog hebben geschreven met mijn reisavonturen!

  • 12 April 2016 - 06:51

    Petra Vreeswijk :

    Hoi susanne,
    Wat leuk om je verhaal weer te lezen. Ik dacht al....lang niks meer gehoord hoe zal het met susanne gaan is ze nog op reis. Het zal vast niet altijd makkelijk zijn en je komt jezelf denk ik behoorlijk tegen. Maar ik vind t zo stoer en dapper van je. Je maakt zoveel mee ontmoet allerlei mensen en ziet veel vd wereld. Geniet er nog van en ik blijf je volgen. Ha ha horeca is ook hard werken....én onvoorstelbaar Hoe mensen zijn en omgaan met andermans spullen.
    Lieve groet petra

  • 12 April 2016 - 07:03

    Petra Vreeswijk :

    Hoi susanne,
    Wat leuk om weer wat van je verhalen te lezen. Ik dacht nog lang niks meer gehoord. Zal ze er nog zijn of terug naar NL. Het zal vast niet altijd makkelijk zijn om alleen te reizen en je zal jezelf ook af en toe tegen komen. Maar was een avonturen en verhalen. Ha ha en dan je werk in t hotel. Niet te geloven....wat doen mensen toch rare dingen. Goed om te lezen dat je druk bent en dat het goed gaat. En je Door gaat met reizen. Ik blijf je volgen en geniet ervan. Bijzonder wat je doet.
    Lieve groet petra.

    Misschien staat mijn verhaal er wel 2x keer maar ik kreeg het niet verstuurd. ...Tja ....maar goed beter 1x te veel dan helemaal niks....doei

  • 12 April 2016 - 08:06

    Joyce:

    Suuuuuuusje....je bent weer in je toetsenbord geklommen. Super leuk weer. Ik vind t zo leuk om te lezen. Niet alleen n natuurtalent in het schoonmaken, ook in t schrijven van boeiende reisverslagen...haha.
    Wat vied joh...die inktvis. Dat mensen dat doen...ongelooflijk. wordt er dan nog gekeken wie die kamers gehuurd hadden en of ze daar wat mee kunnen?
    En je bent zeker druk zeg...jeeminee. stil zitten was al niet je hobby haha. Maar weer terug naar nieuw zeeland. Daar ben je met je vader ook geweest toch? Ga je alleen of gaat Daisy gezellig mee?
    Nou nog heel plezier daar...have fun in the sun

  • 12 April 2016 - 10:12

    Els:

    Ha die Suus, mooi verslag, weet nu dat je mijn schoonmaak in huis kan doen als je weer terug bent. Vind dat zeer prettig. Heb Via face time gehoord dat de laatste maanden helemaal gepland zijn. Maak er nog gezellige leerzame fijn tijd door. Kus mam

  • 12 April 2016 - 19:23

    Ton, Tiny En Jan:

    Heerlijk Suus om weer zo'n verslag te lezen. Wat een ervaringen doe jij op zeg. Zoals ik lees heb je de slag aardig te pakken met schoonmaken dus... kom gerust eens langs op Herenstraat 2 B. Je zal er zeker geen dode inktvis aantreffen. Het vervolg van je reis ziet er goed uit. Maak er wat moois van en nog heel veel plezier!

  • 13 April 2016 - 06:46

    Lisette :

    Lieve Suus, wat heerlijk om te lezen al wist ik de verhalen wel al maar je kunt inderdaad erg leuk schrijven, ik zie nog een nieuwe carrière :-). De laatste paar maanden gaan voor ons gelukkig in dat we je moeten missen maar jij hebt nog erg leuke plannen in het vooruitzicht die je zeker moet doen. Dit zijn ervaringen die je nooit meer vergeet en niet zo snel overdoet. Tot snel weer via face time of de app, dikke kus ook van Jakob en Kris xxx Lisette

  • 25 April 2016 - 17:08

    Christien:

    Ha Susanne,
    Even lezen, want ik ben achter. Inmiddels zit je vast al in Nieuw Zeeland. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Veel plezier.

  • 07 Mei 2016 - 23:04

    Henk En Wil:

    Hoi Susanne, opeens dachten wij vanavond, hoe zal het met Susanne zijn? Dan is deze tijd waarin wij leven wel heel leuk hoor!! Wij " zoeken Susanne even op ". Leuk , hoe jij zo' n verslag aan een ieder schrijft. Als het onderwijs je straks ooit tegen gaat staan.....Denk niet dat er in dit Nederlandje veel gebeurt hoor, echt niet! Dus blijf genieten, het is ook zo om hoor!! Groetjes van Henk en Wil.

  • 13 Juni 2016 - 17:24

    Milou :

    Hahaha wat een prachtig verhaal.. Jij moet natuurlijk alles weer in 1x meenemen, en dan die inktvis, hilarisch! Ik hoor je gillen! Soms lees ik je verhalen wat later, maar dat maakt ze niet minder vermakelijk :) lees ook net het stuk wat hierop volgt: je mag zeker trots op jezelf zijn dat je een stapje terug hebt gedaan toen je ziek was! (Was zeker een vlaag van verstandsverbijstering??? ;) ) ik herinner me nog een verhaal over een blaasontsteking en daar een week mee rondlopen voor er wat mee te doen.. :)
    Inmiddels weer terug in Australië, ben weer benieuwd naar je komende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 10342

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 18 Augustus 2016

Australie

Landen bezocht: