Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

18 September 2015 | Australië, Alice Springs

Even een snel berichtje nu ik internet heb ik de outback! Helaas is het plaatsen van foto's lastig omdat het internet hier traag is. Wel super leuk om al jullie berichtjes te lezen!

Na Melbourn vertrokken met een tour naar Adelaide via de Great Ocean Road. Een fantastische mooie weg maar wel een weg waar ik ontzettend misselijk van werd! Gelukkig stopten we regelmatig om al het moois te bekijken. De koala's, papegaaien en de mooie uitzichten over de zee. Voordat we in Adelaide aankwamen eerst nog natuurpark The Grampions gezien. Veel waterstroompjes en wat watervallen gezien. Ook de eerste wilde kangoeroe's gespot!
In Adelaide als een echte Hollandse meid een fiets gehuurd en een stuk gefietst! Onderweg aangevallen door een vogel, ik was blij dat ik een helm droeg!

Vanuit Adelaide naar Alice Springs met een tour. Naarmate we verder reden werd het zand en de rotsen steeds roder maar het was toch ook nog wel opvallend groen. In Flinders Rangers een mooie wandeling gemaakt en veel informatie gekregen over de Aboriginal cultuur, zeer interessant maar soms ook onbegrijpelijk. De eerste nacht geslapen in een swag. Via Williams Creek door naar Coober Pedy, een mijndorpje. Hier wordt het zo warm dat de mensen besloten in de mijnen te gaan wonen, dus onder de grond. Een bijzondere ervaring om eens te doen, het is echt super donker in zo'n mijn! Onderweg veel gezien; vechtende koeien, vele vogels, kleine dorpjes, een oud treinspoor. In Kings Canyon een mooie wandeling gemaakt waarbij we ook weer veel informatie kregen over de Aboriginal cultuur. Natuurlijk ook de mooie rotsen Uluru en Kata Tjuda gezien. Kortom.... een onvergetelijke ervaring!

Nu met de auto op weg naar Cairns.

Tot snel,

liefs Susanne

• 18 September 2015 - 09:22

Ellen:

Suus, wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen!!
    Wat een mooi avontuur! Heel veel plezier!!
    Veel liefs Ellen, Frank, Fleur en Mees.

• 18 September 2015 - 12:27

Lisette:

Dat klinkt als een echt avontuur suus waar je voor op reis bent gegaan, super gaaf!!! Vooral die aanval door een vogel moesten we hard om lachen, zagen het al helemaal voor ons. Hier is het weer gelukkig ook weer iets beter geworden na al die regen! Snel weer even face timen! Xxx

• 18 September 2015 - 13:38

Jorrit:

Top om je verhalen te lezen. Ben wel benieuwd naar de foto van je nachthemd:-)!

Veel plezier met al je avonturen!

• 18 September 2015 - 15:16

Ome Ton, Tante Tiny En Jan:

Suus, wat indrukwekkend allemaal. Gaaf hoor!! We genieten van je verhalen.
    Veel plezier en we horen wel weer van je.
    Liefs uit Voorhout van Ome Ton , Tante Tiny en Jan

• 18 September 2015 - 17:38

Els Oostdam:

Leuk al die verhalen. Hoe is met je Engels gesteld? kan je goed verstaanbaar maken. We volgen je verderop what app xxxxxx Veel plezier nog mam

• 19 September 2015 - 12:34

Linda Van Leeuwen:

Weer een leuk verslag en foto's! Ik neem aan dat een swag die slaapzak is....?

• 24 September 2015 - 03:56

Manon:

Je ontpopt je echt tot een ware Steve Irwin! Suuz the Crocodile Hunter. Blog on!!

• 28 September 2015 - 20:44

Bianca:

Eindelijk je eens opgegocht om jouw belevenissen te lezen. Wat leuk dat je dat op deze manier wilt delen. En wat heerlijk dat het zo super is allemaal.
    Ondernemend ding ben je!