Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

06 September 2015 | Australië, Melbourne

Na een paar fantastische dagen in Sydney, afscheid genomen van de meeste mensen van de groep en verder gereisd naar Melbourne. Dat viel even tegen want het was er best koud! Maar met 3 truien over elkaar en een dikke sjaal om ging het prima!

De eerste paar dagen in Melbourne nog met iemand van de groep opgetrokken (Wout) voordat hij naar familie ging. Al snel verhuisd van hostel want het eerste hostel was geen succes; onpersoonlijk, veel te groot en een ontzettende zooi! De rest van de tijd in een kleiner hostel gezeten genaamd 'Home at the Mansion', waar het super gezellig was!

Samen met Wout St Patricks Cathedral en de Fitzroy Gardens bezocht.
Een mega mooi uitzicht vanuit Eureka Skydeck 88 gezien waarbij we gelukkig mooi en helder weer hadden en dus ver konden kijken. Naar St Kilda's waar we pinguins in het wild hebben gezien. Langs de rivier gelopen waar vele straatartiesten hun kunsten vertoonden. Ook veel vertier gezien op Federation Square en in het centrum. In de stad is zijn vele kunstwerken te bewonderen waaronder Hosier Ln, een straat vol met graffiti, schoenen boven je hoofd en hartverscheurende briefjes voor de personen die aan drugs overleden zijn.
's Avonds naar een Australian Football game geweest, ontzettend gaaf! Er is veel te zien want er gebeurd veel op het veld. Gelukkig blijft alle agressie op het veld (wat duidelijk te zien is!) en is het in het publiek rustig! Leuk om te ontdekken dat alle fans van de verschillende clubs door elkaar zitten en hele families met kinderen in het stadion zitten. Iedereen gaat zo gemoedelijk met elkaar om ondanks de rivaliteit tussen de verschillende clubs!

Na afscheid te hebben genomen van Wout zelf nog veel van de stad gezien. Vond het ook weer eens tijd om te gaan sporten, waar ik iets te fanatiek mee ben begonnen! In de Royal Botanic Gardens heerlijk een boek gelezen en genoten van de vele soorten planten. Wat cultuur gesnoven in de State Library of Victoria en ACMI. Wandelroutes in en om de stad gedaan en een aantal keer flink verdwaald! Al met al dus ontzettend veel gezien van Melbourne en ik heb zeker het gevoel het belangrijkste te hebben gezien.
Wat opvallend is aan de stad is dat iedereen ontzettend vriendelijk is en de tijd neemt om je te helpen. Daarbij is het netjes schoon en voel ik me er veilig. De gratis tram in het centrum is ook fijn want na een hele dag lopen kunnen die arme voetjes van mij wel wat rust gebruiken!

Morgen (maandag 7 september) vertrek ik met een tour naar Adelaide en Alice Spring. Ontzettend veel zin in; de Outback ontdekken en hopelijk wat meer gaan zien van het 'echte' Australië!

Bedankt voor al jullie berichtjes, vind het super leuk om iets van thuis te horen! Heb hier nog ontzettend veel te ontdekken dus voorlopig blijf ik hier nog even!

Veel liefs Susanne

• 06 September 2015 - 14:06

Lianne:

Ha die Suus!
    wat leuk om weer even wat van je avontuur te lezen! Zo te horen vermaak je je uitstekend en zie je een heleboel, leuk!
    Geniet van je volgende bestemming en we hopen snel weer iets van je te horen.
    Xxxx john lianne en kees

• 06 September 2015 - 15:50

Ton, Tiny En Jan:

Nou Susanne, je bent nog niet zo lang weg maar je hebt al heel veel gezien.
    Wij merken uit je schrijven dat je het ontzettend gaaf vind!!
    Geniet er nog maar van.
    Lieve groetjes uit het mooie Voorhout

• 06 September 2015 - 20:47

Anne:

Top suus! Leuk om te lezen dat je net zo druk bent als thuis!
    Veel plezier in de outback! Doe voorzichtig en genieten!
    Liefs Anne

• 06 September 2015 - 21:05

Jos Beugelsdij:

Susanne, ik heb een boek van Australië in m'n bezit om je goed te kunnen blijven volgen. Al die kreten en bestemming zeggen mij niets als je er geen gevoel bij hebt. In ieder geval is mij duidelijk geworden dat waar je nu naar toe gaat het hart van Australië is en de stad Alice Springs het hoogste misdaadcijfer kent van heel Australië. Gezellig zo'n weetje. Lijkt me in ieder geval we gaaf om een foto van jouw straks tegemoet te zien waar je bovenop op het rode hart van Australië staat. Ben trouwens wel benieuwd of het daar warmer is als in Melbourne zelf. Als je het boek mag geloven kan het in die omgeving behoorlijk heet en droog zijn, waarbij ik er van uitga dat er daar een landklimaat heest, het daar nu winter is en misschien wel sneeuw ligt. Hoor graag hoe je dat gaat ervaren. Hier is de herfst alvast maar begonnen met veel regen en wind. Volgende week is het kermis en dan lijkt het erop dat de nazomer weer even terugkomt. Succes met je verkenningstocht in Australië. We leven elke dag me je avonturen mee.

• 07 September 2015 - 03:43

Manon:

Jaaaa eindelijk! Leuk om weer iets te lezen Suus! Jealous much, mate!

• 07 September 2015 - 15:23

Wendy Keur:

Wow Susanne, jij bent aardig op dreef! Klinkt aardig koud dan brrr. Leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier!

• 07 September 2015 - 20:18

Milou:

Suus, klinkt gaaf allemaal!! Wat een mooie plekken waar je allemaal komt.. Fijn ook dat je het goed kan vinden met de mensen daar! Maak er een prachtige tijd van, en we horen weer van je hoe je de outback vindt! Hier is t Holland as asual; regen en wind, maar misschien toch nog een paar dagen boven de 20 graden deze week. Zou lekker zijn!
    Veel liefs!!

• 08 September 2015 - 08:41

Linda:

Leuk om te lezen! Ik weet zeker dat je de kangaroos in het wild al heb gezien. (Hopelijk levend en niet als roadkill) Heel veel plezier in de outback! Ik blijf je volgen!

• 14 September 2015 - 16:07

Nicole:

Hee Suus.!
    Wat goed om dit allemaal te lezen zeg! Geweldig om het mee te maken.
    Geniet er lekker van en we blijven je natuurlijk volgen ;)
    Liefs Rene,Nicole en een dikke knuffel van Guus

• 15 September 2015 - 14:50

Lisette :

Leuk stuk om te lezen! Wij zijn net weer terug van vakantie waar we heerlijk weer hebben gehad maar hier kunnen nu de sjaals ook uit de kast. Ben benieuwd hoe de outback is, plaats je dan weer wat fotootjes? Nou we face timen snel weer, xxx

• 15 September 2015 - 19:38

Nel:

Hoi Susanne,
    Ik weet niet of het lukt.
    Fijn dat alles zo goed gaat, lekker genieten van het mooie
    Ausralie.
    Groetjes oom johan en tante nel