Perth en de zuidkust - Reisverslag uit Perth, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu Perth en de zuidkust - Reisverslag uit Perth, Australië van Susanne Beugelsdijk - WaarBenJij.nu

Perth en de zuidkust

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

19 Januari 2016 | Australië, Perth

Wat fijn dat jullie mijn verhalen lezen en een reactie plaatsen. Ook de persoonlijke berichtjes via telefoon of mail om me op de hoogte te houden vind ik leuk!
In het voorjaar heb ik vele narcissen en tulpen hier in Australië gezien Henk en Wil, verder was ik ook wel verrast door de vele bloemenbedrijven hier, misschien dat ik daar nog wel aan het werk kan om dat ook eens te ervaren...


Wat was ik blij toen ik hoorde dat Debby me op kwam zoeken! Daar had ik best een dure vlucht naar Perth voor over! Op eerste kerstdag vertrok mijn vlucht van Brisbane naar Perth waar ik 6 uur moest wachten tot Debby eindelijk aan kwam! Helaas had ze iets vertraging maar dat mocht de pret niet drukken. Gezellig met vele mensen op het vliegveld gekletst; ik voelde me net Joris Linssen van het programma ‘Hello Goodbye’!
Toen Debby eenmaal geland was een bus genomen naar het hostel. We waren even ‘vergeten’ dat het Eerste Kerstdag was en dat alle eetgelegenheden gesloten waren. Ons Kerst diner bestond dan ook uit een heerlijke Cornetto! Het hostel stond aan het strand dus Tweede Kerstdag gestart met een verfrissende duik, vervolgens naar de stad geweest waar het erg druk was ivm boxing day. De kerstdagen afgesloten met een chique diner op een sfeervol dakterras!

De rest van de dagen Perth en omgeving gezien; Pinguïn Island was erg gaaf. Bijzonder om de pinguïns in het wild te zien terwijl het zo heet is! Ook zeeleeuwen gezien; wat een ongelofelijke beesten! Veel vogels gespot, zeeanemonen en Debby heeft een gave foto van een krab gemaakt. (Ik had daar namelijk het geduld niet voor!) Het uitzicht van Kingspark over de stad was adembenemend maar ook Kingspark zelf was de moeite waard.

Op oudjaarsdag zijn we naar Rottnest Island gegaan. Natuurlijk kon een selfie van een quokka niet ontbreken. Het eiland per fiets bekeken en veel mooie natuur gezien. Ook nog even op het strand geslapen want het was een lange dag! Na een douche lekker gegeten en ons in het feestgedruis gestort. Er was live muziek en er hing een ontspannen en gezellige sfeer. Er kwam nog een bandje voorbij met exotische opzwellende muziek die veel vrolijkheid en energie met zich mee bracht! Na de ontzettende gave vuurwerkshow gingen we naar het Rottnest Hotel waar we tot 12 uur gedanst hebben! Na het aftellen nog even door gefeest en daarna naar de ferry die ons bij de auto afzetten. Die nacht in de auto geslapen; dit was toch comfortabeler dan we dachten! Helaas was de zon de volgende dag flink aanwezig waardoor we de auto uitgebrand werden!

Met de auto richting het zuiden gereden. Eerst gestopt om de Throbolites te bezoeken; en bijzonder natuurlijk fenomeen van ongeveer 2000 jaar oude, nog levende, fossielen. Natuurlijk wijn geproefd in de Margret River omgeving. Daar zijn vele wijnvelden en een hele mooie omgeving midden in de bossen te vinden. Nog naar een chocolate factory geweest; hemels!
De grot Lake Cave bezocht. Onderweg abrupt gestopt voor de ‘Grey Kangaroo’ en de ‘Emu’. Omvergewaaid bij Leeuwin Ligthouse; een vuurtoren op een plek waar de Indische Oceaan en de Zuidelijke Oceaan bij elkaar komen. Behalve dat het water erg onrustig was door de heftige wind die er stond zag je daar verder weinig van!
In Walpole naar de Tingle Trees geweest; inmens grote bomen (80m hoog, 24m omvang) van zo’n 400 jaar oud. De Tree Top Walk bracht ons via een soort brug naar de toppen van deze reuzen; waardoor we een prachtig zicht hadden. Naar een berg gegaan voor een mooi uitzicht; na vele zweetdruppels en vermoeide benen was het jammer dat de mist ook omhoog geklommen was! We schrokken een beetje omdat er ineens een grote noot uit de boom viel. Bleken de Carnaby’s Black Cockatoo heerlijk aan het eten te zijn en ons onbewust aan het bekogelen.

Verder gereden naar Esperance. Veel mooie stranden, uitzichten, natuurgebieden en dingen gezien. In Esperance even bijgekomen van al dat gereis; twee dagen het even wat rustiger aan gedaan. Via Wave Rock, een rots die zo uitgesleten is dat het op een golf lijkt, verder gereden naar de Perth Hills. Daar gezellig met de kangoeroes, de vele vogels en wat andere mensen op de camping gestaan. Mooie wandelingen gemaakt en gezwommen in een meertje. Op de voorlaatste dag een kitesurf les gehad. Dit bleek toch moeilijker dan verwacht. Het leek meer kite vliegen dan surfen! Wel veel lol gehad! Op de dag van Debby’s vertrek nog op het strand doorgebracht, daarna spullen afgezet, Debby afgezet en de auto weggebracht.

Toch wel een beetje verdrietig dat Debby weer weg was bleef ik achter in het hostel. Gelukkig kreeg ik een verlaat 'kerstpakketje' van thuis binnen, dat beurde me weer helemaal op. Het pakket bestond uit twee hele mooie tekeningen van Kris, een lief kaartje, een medaillon, shirtjes en tijdschriftjes; wat ben ik verwend en heb ik een lieve familie!

Op dit moment ben ik in het hostel aan het werk voor accommodatie. Twee uur per dag schoonmaken is prima te doen! Daarbij ben ik bevorderd tot ‘manager’ als de eigenaar weg is waardoor ik nog wat extra geld verdien zodat ik straks samen fijn met mn vader op reis kan! Nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het alweer zover...

  • 19 Januari 2016 - 15:46

    Bianca:

    Jeempie Suus, zelfs vakantie houden met je zus is hard werken daar!hihihi
    Maar wat een heerlijk idee dat je vader in aantocht is. Dubbel genieten weer.
    Mocht het niks meer worden als juf, kun je gelukkig nog als manager aan de gang!whahahaa
    Blijf genieten . Ook van de warmte . Hier zijn we nu een paar dagen aan het krabben smorgens en hebben we de cv wat hoger gezet!!

    Have fun maar weer.
    Groetjes Bianc

  • 19 Januari 2016 - 16:47

    Debby:

    Hey zusje, ik wil weer terug!!!! Zeker na het lezen van ons verhaal. Regent en sneeuwt hier, bah.

  • 19 Januari 2016 - 18:48

    Jeanette:

    Leuk Suus!! Super leuk dat je zus er was en dat je vader langs komt!! Geniet er maar van! Gaaf om je verhalen te lezen. We missen je hier. Gisteren vet verloren met tennissen samen met Naat. :) We hebben wel gelachen. Veel plezier daar!
    Xx

  • 19 Januari 2016 - 20:26

    Jessica :

    He lieve Suus,
    Wat een fantastisch verslag om te lezen! Je maakt veel mee :)
    Fijn dat je zus is langs gekomen en dat jullie samen zo'n reis hebben gemaakt!
    En ik lees dat je vader ook nog komt. Heel veel plezier!
    Groetjes uit het koude Nederland!
    Liefs Jessica

  • 19 Januari 2016 - 20:27

    Ome Ton. Tante Tiny En Jan:

    H Suus,
    Wat kan jij toch heerlijk schrijven. Wij genieten ervan als wij het lezen. Hier is het nu echt winter hoor.
    Vorst en vanmiddag zelfs wat sneeuw dus...kachel aan. Super dat je het leuk gehad hebt met Debby. Ik kan me voorstellen dat je er naar uit keek. Nu weer wat om naar uit te kijken. Maak er met je vader een mooie tijd van!
    Liefs uit Voorhout

  • 19 Januari 2016 - 23:47

    Erik:

    Kijk, zo gaat het tenminste weer op vakantie lijken ipv al die akkerbouwverhalen van de laatste tijd. Veel plezier met je reis samen met je vader!

  • 20 Januari 2016 - 02:32

    Marjet -trailer Trash- Boone:

    Ik kan mooi weer een paar namen toevoegen aan mn 'to do' schriftje! Thnx Suus!
    Ondertussen al leren koken?

  • 20 Januari 2016 - 20:01

    Lisette:

    haha dat is niet zo moeilijk om die verhalen van jou bij te houden, van de vier die je er hebt geschreven :-). Wij vinden het ook erg leuk om verhalen van jou te horen en veel contact te houden. Soms spreken we elkaar zoveel via whats app dat het lijkt alsof je vlakbij bent. Maar wat is het ver weg....vind het nu te lang duren dat je dat maar weet. Samen met Kris winkelen is toch anders, ze zegt zo weinig terug of het leuk staat :-). Zoals je kan lezen hier is het koud en zitten we lekker binnen. Ik hoop dat we nog kunnen gaan schaatsen. In het noorden van het land is wel al de eerste marathon op ijs gereden. Nou we houden contact! weet zeker dat het een fantastische tijd wordt samen met papa daar, heel veel kusjes Jakob, Lisette en Kris

  • 21 Januari 2016 - 11:23

    Toos Pennings-Prins:

    Ja, je bent al een heel tijdje weg en zo te horen mis je je familie best wel natuurlijk, maar
    wat een belevenis om zo een land te verkennen. Goed dat je die stap genomen hebt.
    Op die ervaring kun je altijd met plezier terug kijken.

    Wat heb ik genoten van je verhaal.Krijg de kriebels!!

    Fijne tijd nog Suzan, leuk trouwens dat je samen met je vader ook nog gaat
    rondtrekken.


  • 27 Januari 2016 - 22:02

    Henk En Wil:

    Hallo Susanne en misschien buurman Jos,

    Leuk dat je al eerder narcissen bent tegen gekomen. En je vader ook zoooveeer van huis!! Hoorde juist vandaag dat Marita de Groot, voor zeker een jaar naar Australië gaat, met misschien blijvende emigratieplannen. Ze gaat in maart, maar ik weet niet waar in Austalie. Genieten hoor Susanne en zeker deze komende tijd met je vader. Groetjes van ons.

  • 09 Februari 2016 - 11:28

    Linda Van Leeuwen:

    Erg leuk om al je avonturen te lezen. Wat heb je al veel gezien en gedaan! Stoer hoor; kitesurfen! Voor herhaling vatbaar?
    Inmiddels ben je zeker met je vader aan t reizen? Heel veel plezier en mooie ervaringen!

    Groetjes,
    Linda

  • 12 Februari 2016 - 17:37

    Milou:

    Klinkt weer top Suus!! Wat een plekken weer bezocht.. Nu weer samen met je vader; maak er een fijne tijd samen van!! We missen je hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 10308

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 18 Augustus 2016

Australie

Landen bezocht: